Та бүхэн дэлгэр зуны наадамдаа дэнж хотойтол сайхан наадаарай.
Хугацаа 2022.08.04-12 Зорилго:Бүгд Найрамдах Турк Улсын Истанбул хотын “Turkish Technic” компаниас 2022 оны 06 дугаар сарын 07-ны өдөр ирүүлсэн хүсэлтийн дагуу тус компанийг ИНД-145-ын дагуу Агаарын хөлгийн техник үйлчилгээний байгууллагаар гэрчилгээжүүлэх, “Монголиан Эйрвэйс Карго” ХХК-ийн А330-243 маягийн 1400 үйлдвэрийн дугаартай агаарын хөлөгт Монгол Улсын бүртгэлийн, дуу чимээний, радио холбооны болон Нислэгт тэнцэх чадварын гэрчилгээ олгох үзлэг шалгалтын ажлуудыг ИНД-47, ИНД-21-ийн дагуу тус тус гүйцэтгэх.Бүрэлдэхүүн:Б.Хүдэрчулуун / Нислэгт тэнцэх чадварын хэлтсийн дарга бөгөөд нисэхийн аюулгүй ажиллагааны хяналтын байцаагч /П.Ганзориг /НТЧХ-н аюулгүй ажиллагааны хяналтын ахлах байцаагч/Байршил:Бүгд Найрамдах Турк Улсын Истанбул хот.Гүйцэтгэл:2022 оны 08 дугаар сарын 05-09-ний өдрүүдэд Бүгд Найрамдах Турк Улсын Истанбул хотын “Turkish Technic” компанийг ИНД-145-ын дагуу гэрчилгээжүүлэх үзлэг шалгалтын ажлыг Нислэгт тэнцэх чадварын хэлтсийн үйл ажиллагааны зааврын 4.1.8-д заасны дагуу “MCAA/SSC-AW-Org-3. MCAR Part 145 Maintenance Organization Requirements” шалгах хуудсаар дараах чиглэлээр гүйцэтгэсэн болно. Үүнд:Ажилтанд тавигдах шаардлага /Personnel requirements /ИНД-145.51/,Company Structure,Техник үйлчилгээний ажилтны үүрэг гүйцэтгэх цагийн хязгаарлалт /Maintenance personnel duty time limitations /ИНД-145.52/,Байгууламжийн шаардлага /Facility requirements /ИНД-145.53/,Ангар болон цехүүдийн барилга байгууламжийн байршил, дэлэгрэнгүй мэдээлэл, багтаамж, гэрэлтүүлэг, чийгшил,Төхөөрөмж, багаж хэрэгсэл болон материал /Equipment, tools and material /ИНД-145.55/,Facilities and Manpower Status,Техник үйлчилгээний хяналтын журам /Maintenance control procedures /ИНД-145.59/,Эрх олгох журам /Authorization procedures /ИНД-145.60/,Technical Training Record,Personnel Record,C rating capability list,Нислэгт тэнцэх чадварын хадгалалт /Continued airworthiness /ИНД-145.61/,Бүртгэл хөтлөх /Requirements of records /ИНД-145.63/,Аюулгүй байдлын удирдлага /Safety management system /ИНД-145.65,Safety Management Manual Rev:01, 01 Dec 2021,“MCAA/SSC-AW-14. Approval of Safety Management System Checklist” шалгах хуудсын дагуу шалгасан,Техник үйлчилгээний байгууллагын ерөнхий заавар / Maintenance Organisation Exposition Issue:09, Rev:12, 27 May 2022/ заавар нь ИНД-145.67-д заасан шаардлагуудыг хангаж байна.2022 оны 08 дугаар сарын 10-11-ний өдрүүдэд “Монголиан Эйрвэйс Карго” ХХК-ийн шинээр үйл ажиллагаандаа ашиглах гэж буй А330-243 маягийн 1400 үйлдвэрийн дугаартай агаарын хөлөгт Монгол Улсын бүртгэлийн, дуу чимээний, радио холбооны болон Нислэгт тэнцэх чадварын гэрчилгээ олгох үзлэг шалгалтын ажлуудыг ИНД-21, ИНД-47-ын холбогдох шаардлагууд болон Нислэгт тэнцэх чадварын хэлтсийн үйл ажиллагааны зааврын 3.5, 3.11, 3.25-д заасны дагуу “MCAA/SSC-AW-15. Checklist for the Certificate of Aircraft Registration”, “MCAA/SSC-AW-4. Checklist for the Issue, Renewal of Certificate of Airworthiness” шалгах хуудсуудаар дараах чиглэлээр гүйцэтгэсэн болно. Үүнд:Өргөдөл гаргагч нь тухайн агаарын хөлгийн хууль ёсны өмчлөгч, эзэмшигч мөн эсэх – ИНД-47.53.а,ИНЕГ-047/01 маягтыг бүрэн гүйцэд, үнэн зөв бөглөсөн эсэх – ИНД-47.53.б,Агаарын хөлгийн маяг, үйлдвэрлэгч, үйлдвэрлэлийн дугаарыг нотлох баримт – ИНД-47.53.в,Таних тэмдэг, будган зураглалд тавигдах шаардлага – ИНД-47,Үндэсний болон бүртгэлийн таних тэмдэг – ИНД-47.103,Агаарын хөлгийн маягийн гэрчилгээ, түүний өгөгдөхүүн – НТЧХ-ийн заавар 3.2.3,Агаарын хөлгийн осол зөрчлийн мэдээлэл /Aircraft accident, incident statement/ – НТЧХ-ийн заавар 3.2.3,Өмнөх бүртгэгч улсын бүртгэлийн гэрчилгээ – НТЧХ-ийн заавар 3.2.3,Өмнөх бүртгэгч улсын НТЧ-ын гэрчилгээ – ИНД-21,Сүүлийн их засвар “ C check”,Загварын өөрчлөлт,Хатуу цагтай эд анги,Бүх хэсгийг хамарсан цахилгааны монтажийн дүн шинжилгээ,Будган зураглал,Жин балансын тайлан,Нислэгт тэнцэх чадварын удирдамжуудын гүйцэтгэл (AD), SB,Зүүн болон баруун хөдөлгүүрийн үзлэг,Агаарын хөлгийн биет үзлэг шалгалт,Дүгнэлт:Бүгд Найрамдах Турк Улсын Истанбул хотын “Turkish Technic” компани нь ИНД-145 болон Нислэгт тэнцэх чадварын хэлстийн үйл ажиллагааны зааврын 4.1.8-д заасан шаардлагуудыг хангаж байгаа тул Агаарын хөлгийн техник үйлчилгээний байгууллагын гэрчилгээ олгох боломжтой тухай 2022 оны 08 дугаар сарын 09-ний өдрийн 950/22 тоот байцаагчийн дүгнэлт гаргасан.“Монголиан Эйрвэйс Карго” ХХК-ийн А330-243 маягийн 1400 үйлдвэрийн дугаартай агаарын хөлөгт Монгол Улсын бүртгэлийн, дуу чимээний, радио холбооны, Нислэгт тэнцэх чадварын гэрчилгээ олгох бичиг баримтын болон биет үзлэг шалгалтын ажлуудыг гүйцэтгэсэн бөгөөд ИНД-21, ИНД-47, Нислэгт тэнцэх чадварын хэлтсийн үйл ажиллагааны зааврын 3.5, 3.11, 3.25-д заасан шаардлагуудыг хангаж байна. Хянасан ……………………………… Б.Хүдэрчулуун / Нислэгт тэнцэх чадварын хэлтсийн дарга бөгөөд нисэхийн аюулгүй ажиллагааны хяналтын байцаагч /Тайлан бичсэн ……………………. П.Ганзориг /НТЧХ-н аюулгүй ажиллагааны хяналтын ахлах байцаагч/ 2022.08.15
ИКАО-гийн Ази, номхон далайн бүсийн агаарын навигацийн төлөвлөлт, хэрэгжилтийг хангах ажлын хэсгийн холбоо, навигаци, ажиглалтын дэд ажлын хэсэг (APANPIRG CNS-SG/23)-ийн хорин гурав дугаар семинар 2019 оны 09 дүгээр сарын 02-оос 06-ны өдрүүдэд Тайланд Улсын Бангкок хот дахь Олон улсын иргэний нисэхийн байгууллага //-ын Ази, Номхон далайн бүсийн төвд зохион байгуулагдлаа. Энэхүү семинарт Агаарын навигацийн бодлого, зохицуулалтын газрын нислэгийн хөдөлгөөний процедур үйл ажиллагаа хариуцсан мэргэжилтэн Б.Урантөгс, техникийн бодлого хариуцсан мэргэжилтэн М.Эрдэнэсүх нар батлагдсан удирдамжийн дагуу оролцсон болно.Тус хурлын үеэр AIDC–Бүсийн нислэгийн хөдөлгөөн удирдлагын төвүүдийн хоорондын өгөгдлийн холбоо, CRV–Бүс нутгийн виртуал хязгаарлагдмал сүлжээ, SWIM – Систем даяарх мэдээллийн систем, ATN- нисэхийн цахилгаан холбооны сүлжээ, GBAS – Газар тоног төхөөрөмжид түшиглэсэн нарийвчлалыг өсгөх систем, ADS-B – Автомат хамааралтай ажиглалтын систем, Хүний хүчин зүйлс ба агаарын навигацийн инженер техникийн ажилтнууд аюулгүй ажиллагааны талаар болон бусад асуудлууд гэсэн чиглэлээр нийт 53 илтгэлтэй танилцаж, хэлэлцэн /24 WP, 41 IP, 3 flimsy/, зохих шийдвэрүүд гарсан.Монгол Улсын иргэний нисэхийн салбарт холбоо, навигаци, ажиглалтын үйлчилгээний чиглэлээр цаашид баримтлах бодлого, стратегийн болон дунд хугацааны, ойрын зорилтуудыг тодорхойлох, аюулгүй ажиллагааг сайжруулах, агаарын навигацийн үйлчилгээг дээшлүүлэх зайлшгүй шаардлагатай дараах мэдлэг, мэдээллийг авлаа. Үүнд:ИКАО-ийн бүх гишүүн улс орнууд тухайн бүсийн агаарын навигацийн төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэх ажлын хэсэг, дэд хэсэг /PIRG/-ийн гишүүн байж, хурал зөвлөгөөнүүдэд байнгын оролцоог хангуулан, ажлын хэсгийн дараах чиглэлийг тухайн улс орнууд нь хэрэгжүүлж ажиллахыг шаардаж байна. Үүнд:1.Ази номхон далайн бүсийн агаарын навигацийн төлөвлөгөө болон бусад холбогдох баримт бичгийн хүрээнд агаарын навигацийн үйлчилгээг хөрш зэргэлдээх улс орнуудын үйл ажиллагаатай уялдуулах, даяарчлах, мөн ИКАО -ийн стандарт /SARPs/ болон Дэлхийн агаарын навигацийн төлөвлөгөө /GANP/-д үйл ажиллагаагаа нийцүүлэх;2.Ази номхон далайн бүсийн агаарын навигацийн төлөвлөгөөний дагуу холбоо, навигаци, ажиглалтын үйлчилгээ болон системийг нэвтрүүлэх, хэрэгжүүлэх замаар аюулгүй ажиллагааг сайжруулах, системийн найдвартай байдлыг хангах3.Холбоо, навигаци, ажиглалтын үйлчилгээний түвшингээ тодорхойлох, ИКАО-ын төлөвлөлттэй зөрүүтэй байдлыг багасгах талаар арга хэмжээ авч ажиллах, тэдгээрийг ИКАО -д мэдэгдэх;4.Улс орнууд өөрсдийн агаарын навигацийн төлөвлөгөөг боловсруулж, түүний дагуу агаарын навигацийн тоног төхөөрөмжүүдийг шинэчлэх;5.Агаарын навигацийн үйлчилгээний тоног төхөөрөмжүүдийг сайжруулах, шаардлагатай тохиолдолд байгууллагын эдийн засгийн болон байгаль экологийн хүчин зүйл, нөхцөл байдлыг харгалзан зохих үнэлгээг хийх;6.Бусад холбогдох байгууллага болон бусад ажлын хэсгүүдтэй нягт хамтран ажиллах, өөрийн чадварлаг мэргэжилтнүүдийг тэдгээр байгууллага, ажлын хэсэг болон дэд хэсгийн хурлуудад оролцуулан ажиллуулах арга хэмжээг авах;Дээрх үйл ажиллагааны чиглэл тус бүрийг ханган ажиллахыг гишүүн улс орнуудаас шаардахын зэрэгцээ ИКАО-ийн баримталж буй бодлого, ИКАО-ийн стратегийн зорилтын хүрээнд агаарын навигацийн тоног төхөөрөмжүүд, системийн ажиллагааг сайжруулах, боловсронгуй болгох чиглээр шинэ технологи, төсөл хөтөлбөрийг нэвтрүүлэх шаардлага бидэнд тулгарч байна.Иймд ИКАО-ийн стандарт, баримт бичгүүдийн шаардлагуудыг бүрэн хэрэгжүүлэх, эсхүл зөрүүтэй байдлыг мэдээлэх, зарлах, эсхүл залруулах арга хэмжээг бид авч хэрэгжүүлэх шаардлагатай.Түүнчлэн ИНЕГ-аас цаашид авч хэрэгжүүлэх арга хэмжээг дараах байдлаар томьёолж байна. Үүнд:APANPIRG CNS/SG, болон дэд хэсгүүдийн үйл ажиллагаанд Монгол Улсын оролцоог сайжруулах, дараах үйл ажиллагааны чиглэлүүдээр цаашид түлхүү ажиллах шаардлагатай гэж үзсэн. Үүнд:1.APANPIRG CNS-SG-ын дэд хэсэг, ажлын хэсгүүдийн уулзалт, хуралд тогтмол хамрагдах, үйл ажиллагааг эрчимжүүлэх;2.PBNICG – Үзүүлэлтэд тулгуурласан навигацийн хэрэгжилтийг зохицуулах дэд ажлын хэсэг3.ACSICG – нисэхийн холбооны сүлжээг зохицуулах дэд ажлын хэсэг4.ATA/TF – Ази / Номхон далайн бүсийн нислэгийн хөдөлгөөн удирдлагын төвүүд хоорондын мэдээлэл, өгөгдөл дамжуулах холбооны хэрэгжилтийг зохицуулах дэд ажлын хэсэг5.CRV/OG – Бүс нутгийн виртуал хязгаарлагдмал сүлжээний хэрэгжилтийг зохицуулах дэд ажлын баг6.SWIM/TF – Систем даяарх мэдээллийн системийн хэрэгжилтийг зохицуулах дэд ажлын баг7.SURICG- Ажиглалтын үйлчилгээний хэрэгжилтийг зохицуулах дэд ажлын хэсэгЭдгээр ажлын хэсэг, багийн зохион байгуулж буй хурал, семинарт тогтмол хамрагдах нь Монгол Улсын ИНЕГ-ын баримталж буй бодлого, стратегийн төлөвлөлтийг аюулгүй ажиллагааг хангасан, нислэгийн үр ашигтай, системийн найдвартай боломжит байдлыг хангасан холбоо, навигаци, ажиглалтын үйлчилгээг төлөвлөж, зохицуулахад үр нөлөөтэй байхаас гадна ICAO-ийн стандарт шаардлагуудын хэрэгжилтийг хангах, зөрүүтэй байдлыг арилгах ач холбогдолтой гэж үзэж байна.-APANPIRG болон CNS-SG/23-ийн дэд хэсгүүдийн үйл ажиллагаа, гарч буй бодлого, шийдвэрийг хариуцах албан тушаалтанг томилж, байнгын ажиллагаанд оруулах, тухайн чиглэл хариуцсан албан тушаалтан, ажилтан нь хэлэлцсэн асуудал, гарч буй шийдвэрийг үндэслэн Монгол Улсын -ИНЕГ-ын бодлого, төлөвлөлт, цаашдын үйл ажиллагааны санал, чиглэлийг тодорхойлж, зохих шийдвэрийг гаргуулах, ИНЕГ нь ойрын, дунд, стратегийн зорилтын хүрээнд ICAO-ийн дээд түвшний хурал, зөвлөгөөнд мэдээлж, тодорхой шийдэлд хүрч байх;-Агаарын навигацийн үйлчилгээний тоног төхөөрөмжийн хувьд бүсийн хэмжээнд онцлон анхаарал хандуулж буй төсөл хөтөлбөрийн хэрэгжилтийг шуурхай зохион байгуулах, бүсийн хэмжээний төлөвлөлт болон хөрш улс орнуудтай хамтын ажиллагааг сайжруулж төлөвлөлтийг нэгтгэх арга хэмжээнүүдийг авах шаардлагатай. Бүсийн хэмжээнд агаарын навигацийн үйлчилгээний төхөөрөмжийн шинэчлэлийн хувьд дараах төслүүдийг онцолж байна. Үүнд:AМHS- нисэхийн цахилгаан холбооны сүлжээAIDC буюу бүсийн нислэгийн хөдөлгөөн удирдлагын төвүүдийн хоорондын өгөгдлийн холбооPBCS буюу үзүүлэлтэд тулгуурласан холбоо, ажиглалтIP технологид тулгуурласан агаарын навигацийн сүлжээGOLD буюу Дэлхийн нэгдсэн өгөгдлийн холбооSWIM буюу системийн өргөтгөсөн мэдээллийн менежментSWIM хөтөлбөрийн хүрээнд CRV буюу бүсийн нэгдсэн VPN сүлжээЭнэ хөтөлбөрийн хүрээнд Монгол улсын агаарын навигацийн үйлчилгээний тоног төхөөрөмжүүдийн нэгдсэн VPN сүлжээг зохион байгуулах шаардлагатай.ADS-B буюу автомат хамааралтай ажиглалтын системATM нислэгийн хөдөлгөөний үйлчилгээний автомат системGNSS, SBAS, GBASБүсийн хэмжээнд Монгол улсын Иргэний нисэхийн ерөнхий газраас агаарын навигацийн үйлчилгээг хөгжүүлэхээр авч хэрэгжүүлж байгаа ажлууд болон Агаарын навигацийн бодлого зохицуулалтын газрын зүгээс боловсруулан гаргасан стратеги төлөвлөгөө нь ази номхон далайн орны олон улсын иргэний нисэхийн байгууллагаас дэвшүүлэн тавьсан хөтөлбөрүүдтэй нийцэж байгаа бөгөөд тус төсөл хөтөлбөрүүдийг хэрэгжүүлэх, үйл ажиллагаанд нэвтрүүлэх ажлуудыг эрчимжүүлэх шаардлагатай гэж үзэж байна.